fbpx

יש גם 'מכתב חדשות' (ניוזלטר)

פעם בהפתעה, ארכז עבורך קצת מהדברים שחידשתי וכתבתי ואשלח אותך גם למקומות נוספים, שלדעתי שווה לך להכיר.

למה שרק אני אהנה, אם אפשר להפיץ בקלילות דברים טובים :)

אם בא לך להצטרף אז כרגיל…

כתיבת תוכן לאתרים טיפים

איך כותבים אתר

15 טיפים ועקרונות לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלך

איך, לעזאזל, עושים את זה? איך כותבים תוכן איכותי לאתר?

מזל טוב, אתם בעניין של ללדת אתר ורגע לפני 'טרימסטר התוכן'.
אין ספק שאתם יכולים לעשות את זה בעצמכם.
אחרי הכל, כולם יודעים לכתוב ואתם בכלל הגעתם לכיתה א' כותבים…אז מה הבעיה לכתוב אתר ועוד אחרי שני תארים בעברית במדעי החברה והרוח?

אז זהו…שזה לא אותו הדבר.

אז מה הקטע…?

תוכן מוצלח לאתר, פונה בעיקר לקוראים שלכם וללקוחות הפוטנציאלים שלכם מצד אחד, אבל גם חשוב שיתייחס לצרכי האינטרנט ומנועי החיפוש.
זה כבר מסבך את העניינים, במיוחד בעידן, שאנחנו מוצפים מידע ותוכן.
תכל'ס, כל מה שאנחנו מקווים ממי שנכנס לאתר שלנו הוא, שיישאר לרגע
יקרא, יהנה, יחזור, יצרוך ימליץ…ואפילו, גוד פורביד, ירים טלפון, ימלא טופס, יקנה או יקבע פגישה. מטורף 🙂

רגע לפני שתיכנסו להתקף חרדה, הנה 15 טיפים ראויים לאיך לכתוב, או לא לכתוב תוכן לאתר…

בואו נצלול:

  1. חוק מספר אחד – זה לא בשבילכם…זה עבורם.
    יופי שאתם שולטים בחומר על העסק שלכם, קחו בחשבון שהקהל שלכם פחות. בכל רגע נתון תחשבו עליהם.
    מה הם יודעים, מה הם צריכים לדעת.
    להנגיש זה לא רק אותיות גדולות, אלא גם תוכן ברור שמוביל בצורה מדוייקת. תכתבו להם לא לכם.
    מה שהם צריכים לשמוע – לא מה שבא לכם להשמיע.
    תשאלו מה המטרה של הלקוח? למה הוא נכנס לאתר? מה הערך שהוא מחפש לקבל? על איזה צורך (כאב) הוא רוצה שתענו לו? מה הוא רוצה ללמוד עליכם? מה הוא רוצה לקנות? לדעת?
    תענו על כלללל השאלות בתוכן מעולה.
    בקיצור תכתבו מהעיניים של הלקוחות שלכם לא מהעיניים שלכם.
    אתם כבר יודעים את כל מה שאתם מספרים – הם לא – ואתם רוצים שידעו.
  2. ועיקרן תחילה
    המסר העיקרי החשוב צריך להופיע בשני המשפטים הראשונים.
    הקוראים נוטשים מהר, אז תגישו להם את התשובה למה שהם מחפשים כמנה עיקרית מיד בפתיחה.
  3. לא, בחייאת…אתם לא מתכוונים להעתיק, נכון?
    נכון, הכל כבר נכתב ונאמר.
    גם הטיפים האלו שאני כותבת לכם כאן, נכתבו במלא מקומות.
    אבל תעשו עם זה עבודה (תאספו ממספר מקורות, תשכתבו, תערכו, תביאו את עצמכם), אחרת גם תענשו על ידי גוגל אנד שות'
    וגם הערך שלכם בעיניי קוראים, קולגות ומתחרים ירד…
    תהיו אותנטיים ותכבדו את העסק שלכם בתוכן ראוי ומקורי.
  4. עזבו אתכם ממשפטים ארוכים
    גם הקוראים ואפילו מנועי החיפוש אוהבים קצר.
    תקבלו 'פרסים' על קיצור.
    ואם יש לכם מלא מה לומר,
    תחלקו לביסים קטנים…שיהיה לכולם יותר קל לעכל.
  5. אל תתפסו תחת…דברו פשוט
    זה שבא לכם להיראות חכמים…אז פחות.
    פחות מלים גבוהות, שמסתיימות ב'איזם' וחברים (אתם לא רוצים ליצור אנטגוניזם…נכון? :))
    פחות מונחים מעולם התוכן המקצועי שלכם, שאף אחד אחר לא מבין.
    דברו פשוט. נעים. קולח.
    אל תגרמו לקוראים שלכם להרגיש טיפשים.
  6. הכל חוקי
    שימו לב שימו לב – תדאגו לזכויות יוצרים ולשימוש חוקי בתמונות.
    לא בא לכם להתעסק עם עורכי דין ותביעות.
  7. ככה כן בונים טקסט
    פסקאות קצרות. נושא אחד. עד 50-60 מלים. 4-5 שורות.
    נקודות מפרידות, רווחים, מספור ותמונות,
    הופכים את הטקסט, גם אם הוא ארוך, לקריא ונוח.
  8. אל תגזימו בניסיון לשכנע ולמכור
    כן, בסופו של דבר, אתר זה נחמד לאגו,
    אבל בעיקר מיועד לשיווק וקידום העסק שלנו.
    אל תציפו במסרים שיווקיים ומכירתיים.
    תנו לקורא להבין את הערך שלכם בין ובתוך השורות.
    הוא כבר ידע למצוא אתכם, אם תתאימו לו, בזמן שמתאים לו.
  9. תעניינו – זה מה שישאיר את הקורא- לא 'מילות מפתח'.
    מילות מפתח על פי כללי seo יכולות להביא את הקורא לאתר שלכם.
    תחקרו אותן ןתקפידו עליהן, אבל, אל תישארו רק בהן.
    הכל במינון. תכתבו כייף ואל תחזרו בלי סוף על אותן מלים.
    זה פוגע באיכות הטקסט ובהנאה…וגם גוגל יקלוט אתכם בסוף ולא ימחא לכם כפיים.
  10. תשקפו את הערך אל תספרו לי עליו
    טוב זה קצת מורכב, אבל אל תעידו על עצמכם שאתם חברה חדשנית, תספרו לנו על הכנס האחרון שבו הצגתם את הפיתוח האחרון שלכם.
    אל תספרו שאתם יצירתיים, תנו לכל האתר שלכם לדבר יצירתיות.
    רוצים לספר לנו שאתם מצליחים והשגתם תוצאות יוצאות דופן – תציגו קייס סטאדי ותצרפו בתוכו נתונים ממקור אובייקטיבי (יענו, לא מחלקת הסטטיסטיקה שלכם ולא גוף מטעם), שיראו לנו מדדים מהממים.
    הקוראים שלכם חכמים, הם יבינו לבד מה יש לכם להציע.
  11. מיקרו קופי…הטקסטים הקטנים שמשנים את החוויה
    כמו שאלהים נמצא בפרטים הקטנים החוויה הגדולה של הקוראים – החיוכים והגימיקים נמצאים במלים ובכותרות הקטנות. במיקרו.
    'בא לי עוד מכל הטוב הזה' במקום 'קרא עוד' או 'אופפסיי שוב התקלה הזו שאפ'חד לא מכיר' במקום שגיאה 404 – יעשו נעים לכל מי שקפץ אליכם לביקור.
  12. אז מה באנו להשיג פה?
    תגדירו מטרה לכל עמוד ותניעו לפעולה רלוונטית
    אתם רוצים שיקנו מהחנות? שיתקשרו? שימלאו פרטים? שיעברו 'לשלב הבא'….אתם מגדירים את המטרות. תדאגו שבכל עמוד תהיה הנעה לפעולה רלוונטית לתוכן של העמוד, גם אם המטרה זהה בכל עמוד, תציגו אותה בהקשר שלו. רוצים דוגמאות? בבקשה (סקרנים פעם ראשונה  סקרנים פעם שנייה)
  13. אל תצאו מהקווים…
    תקפידו על מסגרת ברורה לתוכן של העמוד שתהווה גיידליין לאופן בו אתם מציגים את הטקסט. למשל, אתם כותבים על השירותים שלכם – תכתבו מהו השירות, למי מתאים מתי מתאים, מחיר, או כל מה שנכון לכם. את המסגרת הזו תשמרו עבור כל אחד מהשירותים שאתם נותנים. זה שומר את הקורא מפוקס.
  14. בואו נהיה חברים
    תכתבו קליל, כייף, תדברו אל האנשים בגובה העיניים.
    תכתבו כמו שאנשים מדברים, זה נותן תחושה מזמינה יותר,
    חברית, אישית שתגרום לאנשים לרצות להיות איתכם בקשר
    ולהגיב טוב יותר לקריאה לפעולה.
  15. לכתוב, לקרוא שוב, לתקן, לקרוא, לתקן…
    תהיו המבקרים הקפדנים ביותר של עצמכם. האם הייתם נשארים בעמוד שייצרתם? עוצרים לקרוא?
    האם התוכן עונה על המטרה העיקרית שלשמה יצרתם אותו?
    האם הלקוחות שלכם יקבלו ממנו את כל המידע הנדרש עבורם?
    האם אתם ברורים? האם המבנה מאפשר חווית קריאה נוחה ונעימה? ועוד ועוד שאלות, או בקיצור תבדקו את עצמכם אל מול הטיפים האלו…
    וכמובן, שימו לב לשגיאות כתיב והקלדה (מקווה שעליתי על כולן).


ואם אחרי כל זה, אבד לכם החשק לכתוב לבד את האתר שלכם, או התעייפתם אחרי טיפ 9, אני כאן לרשותכם.

שיחה ראשונה….היא תמיד תמיד עליי.

תוכן זה נכתב בהשראת https://thriveagency.com/news/how-to-write-website-content/  ומידע נוסף שהפנמתי לאורך השנים.

אתם יודעים איפה תוכלו למצוא אותי :)

054-6551777 או ההוא של פעם: 073-7325736

ואם אתם ביישנים ומעדיפים שאני אתקשר, אז גם טוב.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פה אפשר לשתף את הפוסט עם כאלה שזה יכול לעניין אותם

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
דילוג לתוכן