fbpx

יש גם 'מכתב חדשות' (ניוזלטר)

פעם בהפתעה, ארכז עבורך קצת מהדברים שחידשתי וכתבתי ואשלח אותך גם למקומות נוספים, שלדעתי שווה לך להכיר.

למה שרק אני אהנה, אם אפשר להפיץ בקלילות דברים טובים :)

אם בא לך להצטרף אז כרגיל…

post-6-planes

שישה (6) שלבים לתהליך בניית אתר

6 שלבים מגיבוש זהות מותגית עד להקמת אתר אינטרנט

קולולו קולולו, בחרתם לצאת לעצמאות ולהקים עסק מצוין משלכם. יש המון שלבים ודברים שאתם צריכים לדעת ולעשות, מתוכם בחרתי לדייק עבורכם דבר אחד:
הדרך מיצירת שפת מותג עד להקמתו של אתר אינטרנט נכון, מדוייק, שמשקף את העסק שלכם, הערכים שלכם ומדבר לקהל שלכם.

נקודת המוצא:

העסק שלכם ברור לכם. אתם יודעים מה אתם עושים.
מהם השירותים והמוצרים שלכם.
מה הערך שאתם מציעים ללקוחותיכם. זה הכי חשוב.
זה גם מה שהם יחפשו בכל פעולת שיווק שתנקטו ובכל מוצר שיווקי שתייצרו.
אתר האינטרנט שלכם הוא האבן הראשה של מוצרי השיווק שלכם.

אם טרם גיבשתם אסטרטגיה שיווקית וערכי מותג, זו ההתחלה שלכם ועליכם לעבור את הדרך המלאה.

כל אחד מכם, קוראיי המופלאים, ימצא את השלב שממנו הוא אמור להתחיל ומשם ימשיך לטפס. בהצלחה.

 


תקציר – ששת השלבים (גם אותם אפשר לפרק):

  1. גיבוש אסטרטגיה מותגית – מחקר שוק, בחירת והבנת הערכים הובילים, הבנת קהלי המטרה העיקריים וגיבוש אסטרטגיה בהתאם.

  2. מיתוג שם לעסק, סיסמה + לוגו ושפה וויזואלית – על כולם להיגזר מהאסטרטגיה והערכים ולשקף אותם ולהתאים לקהל היעד ולמיצוב שהוגדר.

  3. אפיון האתר ux – כמו תכנית דירה רק לאתר, מה מוביל לאן, מה יש בכל עמוד, היכן נמצאים הכפתורים לפעולה, מה יקרה כילחצו בכל מקום, לאן יוביל – חייב להיות פשוט ולהיות מתוכנן מעיניי המשתמש ואיך הוא מבצע את תהליך העבודה והסיור שלו באתר.

  4. כתיבת תוכן בהלימה לאסטרטגיה, לערכי החברה, המטרות שהיא מבקשת להשיג בכל עמוד בפרט ובאמצעות האתר בכלל, בהתאם למיצוב, קהל המטרה והמיצוב וכמובן משלים ותומך את השפה העיצובית.

  5. עיצוב האתר – בהלימה לשפת המותג, לוגו, צבעוניות, צורניות, רוח, תוכן, מקצב וכמובן חווית המשתמש ux. עיצוב שתומך את צרכי הלקוח, שאמו רליצור בהירות והתמצאות קלה באתר – חלוקה, צבעוניות, דגשים, כותרות, כפתורים, טפסים אייקונים וכו' (ui).

  6. בניית האתר – באופן מדוייק מותאם לכל מנועי החיפוש, שיעלה בקלות ובמהירות, שיתמוך ויראה במצודייק עיצובים וטקסטים, רספונסיבי, נגיש, לינקים שלמים ומעברים חלקים ועוד. לרוב תהליך בניית אתר יגיע אחרי עיצוב – יש חבר'ה נפלאים שעובדים עם וורדפרס שמעצבים ובונים כמקשה אחת (מכירה כמה כאלה).

עכשיו למי שרוצה להעמיק, להבין יותר מה יש בכל סעיף וסעיף, למה לצפות, מה המשמעות…ה ר ח ב ת י. הכל במסגרת שירות לציבור J


שלב 1 – מחקר שוק, גיבוש ערכים ותכנית אסטרטגית
:

מחקר שוק – מחקר ולמידת מתחרים מתחום העיסוק שלכם, בארץ ובעולם.
תחומי התמחות, דרכי עבודה, תצוגת יכולות בנראות הוויזואלית ובתקשורת.
ניתוח השחקנים העיקריים בענף – נראות, אסטרטגיה, פעילות שיווקית במדיה -הדיגיטלית והמסורתית, בחינת מגמות בשוק, פילוח שוק ואפיון קהל לקוחותB2C  או B2B.

תובנות:

תראו מי דיבר אליכם? מה דיבר אליכם? מה תרצו לאמץ? מה לא תרצו בשום אופן.

תוצרים:       

  1. גיבוש ערכי המותג – מיצוי 4 ערכים מובילים שעלינו לשקף באתר החל בנראות וכלה בשפה ובתוכן (look & feel voice & tone)
  2. גיבוש אסטרטגיה שיווקית בהתאם למסקנות וההבנות – קהלים, מסרים, ערוצי הפצה עיקריים וזיקוק אותו משפט מסר/ערך מרכזי

 

שלב 2 – מיתוג (ניימינג ושפה ויזואלית):

בהתאם לאסטרטגיה שתיבחר והמיצוב המתבקש נעניק שם לעסק וניצור עבורו שפה ויזואלית, שתשמש אותנו גם בעיצוב האתר ובמהלכים שיווקים עתידיים:

  1. ניימינג וטאגליין – שם לעסק וסיסמה שיבטאו את הערכים המובילים, או את תחום העיסוק (להרחבה בנושא מוזמנים לקרוא איך בוחרים שמות לעסק)
  2. לוגו
  3. צבעוניות ושפה מובילה, צורניות וכו'
  4. שפת אייקונים


בתום שלב זה מתכנסים לפרזנטציה וייבחר הכיוון המוביל איתו ממשיכים לעבוד.

 

שלב 3 – אפיון אתר:

  1. ארכיטקטורה: אפיון חווית משתמש נוגעת בכל הקשר של הלקוח עם המוצר והארגון שמאחוריו, בכל הערוצים.
    כדי ליצור חוויית משתמש טובה צריך להבין מי הלקוח, מה הצרכים שלו, מתי הוא ישתמש במוצר, באיזו תדירות?
    ה-USER INTERFACE) UI) כלומר, איך ייעשה העיצוב של האתר, צבעוניות גודל האייקונים ומיקומם – נגזר ישירות מתובנות אלה ומתייחס מנקודת מבטו של המשתמש והחוויה שרוצים ליצור עבורו.
  2. מחקר ויזואלי-אינטרנטי של קולגות בארץ ובחו"ל, כדי להבין מה אנחנו רוצים ומה אנחנו לא רוצים באתר שלנו.
  3. בניית WIREFRAMES (כמו תכנית דירה רק לאתר – מבנה האתר מה מוביל למה וכו' – תכנית בשחור לבן קוביות עיגולים וכו') לכל עמוד באפיון תוך התייחסות להיררכיות, פונקציונליות נוחות הניווט וכו׳ – הצגתם מול הלקוח – קבלת הערות הארות ותיקונים עד לאישור.


**רק לאחר אישור מבנה האתר מתחילים לעצב**
** כל שינוי לאחר האישור ועיצוב מחדש עלול לגרות עלויות נוספות.


שלב 4 – כתיבת תוכן:

אפשר להתחיל בו זמנית עם שלב האפיון ולאחר המיתוג, כשהערכים לשיקוף ברורים, כשיש שם ומסר מוביל.

איך אני מעדיפה לעבוד?

קודם כל לכתוב לאנשים ואחר כך לגוגל (כתיבה לגוגל מושתתת על מלים חשובות שעולות במחקר ה seo – מילות החיפוש הנפוצות בתחום העיסוק של הלקוח, שחשוב וחיוני שתופענה באתר באופן מסויים).

אישית אני מעדיפה להתאים שפה, קצב, רוח, טון למותג וערכיו ובעיקר לקהל שלו. אחרי שיש טקסטים והם מרגישים טוב, שלמים וברורים, יש לנו שלד איתן ועליו אפשר להוסיף ולשנות מלים בהתאם לצרכים של גוגל ומנועי הקידום האורגני שלו ומחקר seo.

תוכן האתר ישלב שימוש בשפה מקצועית, לצד פיתוח שפה ייחודית בדומה ללוגו ולזהות הויזואלית שלו.

 

שלב 5 – עיצוב האתר:

Web Designer מקבל את הלוגו, הצבעוניות והצורניות של המותג.
את תכנית האפיון של האתר Wireframes
והתכנים…
עכשיו אפשר להבין ולהרגיש איך האתר צריך להיראות.

זה הזמן שלו, או שלה לעשות קסמים ולחבר את הכל:
ערכי המותג למיצוב, look & feel וחווית משתמש ותכנים.

האתר צריך לאורז באופן קוהרנטי את הכל, לדבר רק את המותג הספציפי.

אתר מדוייק יאפשר מפגש ראשוני מהמם של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלכם ורצון  להישאר בו ולגלות מה יש לכם להעניק לו. אל תתפשרו על 'היד' שתעצב לכם את האתר!

 

שלב 6 – בניית האתר:

יש אפיון ותכנים ועיצוב ועכשיו צריך להפיח בהם חיים.

זהו שלב בניית האתר.

באופן אישי ממליצה לבנות אתרי תדמית על גבי פלטפורמת וורדפרס המוכרת, אבל גם wix יכול לעשות את העבודה בחלק מהמקרים ופלטפורמות אחרות פחות מוכרות.

 

זה מה שבונה האתרים שלכם צריך לכתוב במפרט הבנייה:

  1. בניית האתר במערכת וורדפרס (למשל)
  2. מספר שפות (עברית, אנגלית וכו')
  3. בניית אתר רספונסיבי (מגיב) בהתאמה לכל גדלי המסכים ולמכשירים נוספים – סמארטפונים וטאבלטים למשל
  4. מערכת ניהול אתר (בוורדפרס מערכת אלמנטור פרו)
  5. בניית האתר בהתאם למנועי החיפוש המובילים לפי seo
  6. בניית האתר בהתאמה מלאה לעבודת קידום ממומן בגוגל ppc
  7. התאמה לדפדפני החיפוש השונים: chrome, safari, IE9&UP וכו'
  8. התאמת נגישות ברמת התוסף (בסיסי)
  9. גישה אישית לניהול האתר והזנת התכנים בתוך מערכת הניהול
  10. חיבור לגוגל אנאליטיקס
  11. חיבור לרשתות חברתיות ולמערכות דיוור חיצוניות
  12. התקנת האתר בשרת DNS
  13. אתר מאובטח ברמת רשת


בתום הבנייה כמובן יש לבצע אישורים אחרונים להכללל.
מבחינה מבנית – האתר עובר בדיקת איכות ותקינות QA בכל המכשירים (מחשב, נייד, סמארטפון טאבלט)

 

זהו הכל מוכן לשיגור.
עלו והצליחו.

 שלכם
מיכל

אתם יודעים איפה תוכלו למצוא אותי :)

054-6551777 או ההוא של פעם: 073-7325736

ואם אתם ביישנים ומעדיפים שאני אתקשר, אז גם טוב.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פה אפשר לשתף את הפוסט עם כאלה שזה יכול לעניין אותם

דילוג לתוכן