fbpx

יש גם 'מכתב חדשות' (ניוזלטר)

פעם בהפתעה, ארכז עבורך קצת מהדברים שחידשתי וכתבתי ואשלח אותך גם למקומות נוספים, שלדעתי שווה לך להכיר.

למה שרק אני אהנה, אם אפשר להפיץ בקלילות דברים טובים :)

אם בא לך להצטרף אז כרגיל…

post-brand

עסק, איך קוראים לך?

יוצרים את השם המושלם

המדריך הפסיכי השלם לכל מי שמעוניין להמציא שם לעסק שלו וגם למנהלי שיווק, מנהלים בכלל ו…you name it.

 

הקדמה (מתחילים מהמלים שלי. הסיפור שלי):

לפני מספר שנים נסעתי ברחובותיה של מושבה ישראלית טיפוסית. מאחת מחצרות הבתים נישא שלט, שסיפר לכל האמהות הרלוונטיות שהנה כאן יש גן ילדים: גן תוף מרים, לילדים שאוהבים בעלי חיים. כן, זהו סיפור אמיתי, במידה שתהיתם.

לא העמקתי במחקר, כדי להבין אם לפחות לגננת קוראים מרים…זה פשוט היה קצת יותר מדיי.

בכל אופן אין ספק שזוהי אחלה הקדמה לדיון בנושא מתן שמות לעסקים.

מה החשיבות של שם מדוייק לעסק?

האם שם לא מדוייק אבל לא שגוי, הוא לא טוב לעסק?

באופן אישי ראיתי עסקים, שנושאים את השם של הבת הקטנה, שמצליחים נהדר ולעומתם ראיתי עסקים עם שמות מגניבים ומדוייקים שלא ממש.

האם תוף מרים הוא גן ילדים מצליח אינני יודעת. אני יודעת שהשם שלו מבלבל מאד ומכאן הוא מפספס הזדמנות להעביר מסר לקהל לקוחותיו בצורה מיטבית.

כשמדבור בגן שכונתי, עניין של היצע מול ביקוש, זמינות, איכות וכו', אולי יש לזה פחות משמעות, אבל כשהעסק שלכם שוחה באוקיינוס אדום, מצוי בתחרות מול חברות ועסקים ראויים, רוצה להגיע לקהל רחב, או להבדיל לקהל נישתי, הרי שם נכון יכול להציג את עצמו כהזדמנות.

 

קבלו מתאבן…מה שם טוב יכול לעשות עבור העסק שלכם?

  • הזדמנות להגדיר מיידית את תחום ההתמחות שלכם J
  • הזדמנות לבדל את עצמך מול מתחריך
  • הזדמנות להציג ערך מוביל
  • הזדמנות ליצור עניין ושיחה
  • הזדמנות למצב את עצמכם בהתאם לקהל שלכם
  • הזדמנות להעביר מסר
  • הזדמנות לעורר השראה


למרות כל האמור לעיל חשוב לומר שגם השם הגאוני ביותר, לא יכול לעמוד עצמאית ללא אסטרטגיה שיווקית מצויינת והוצאה לפועל של תכנית שיווק יוצאת מהכלל…טוב, או לפחות טובה.

ולעומתו שם פחות מוצלח, שמאחוריו אחלה אסטרטגיה ויופי של ביצוע יכול לעשות פלאים.

 

מה מצפה לכם הלאה?

זוהי רק הפתיחה לסימפוניה הסופר גמורה למדריך ליצירת שמות מותגים מבית catchword branding אחת מחברות המיתוג המובילות בארה"ב כבר עשרות שנים.

הם כתבו מאמר מרתק עם מלא מלא עצות וטיפים שבחרתי לתרגם אותו עבורכם…כל פעם פרק.

אז stay tuned המשך יבוא…

 

בפרק הבא: סוגים של שמות מותגים…עם דוגמאות כמובן

אתם יודעים איפה תוכלו למצוא אותי :)

054-6551777 או ההוא של פעם: 073-7325736

ואם אתם ביישנים ומעדיפים שאני אתקשר, אז גם טוב.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פה אפשר לשתף את הפוסט עם כאלה שזה יכול לעניין אותם

דילוג לתוכן