The Web Team – כל מי ומה שחשוב ליצירת אתר אינטרנט נפלא
לא יקום אתר נכון, שידבר את שפת המותג וערכיו, אנשים יאהבו ויישארו, גוגל יאהב ויקדם, בלי המרכיבים הבאים:
- אפיון (ux/ui) – איך תהיה חווית המשתמש, מה יוביל למה איך הוא ידע מה עליו לעשות ועוד.
- עיצוב שפה ויזואלית המחזקת את המותג, ערכיו, המיצוב וחווית המשתמש שאופיינה בתהליך הקודם.
- תוכן השומר על קול וטון מדוייקים לאורך כל האתר, מתכתב עם ערכי המותג, יוצר עבורו שפה מיוחדת, מתחבר לקהלי המטרה שלו וחווית המשתמש לעיל…וכמובן מתייחס בחום ואהבה לגוגל וה seo המתבקש לטובת קידום אורגני.
- בנייה מדוייקת – פיתוח, תכנות ובנייה בהתאם לעיצוב – עלייה מהירה, חיבור בין פעולות ועוד.
אפיון:
אתרי תדמית סטנדרטים כוללים לרוב את התפריט הבא:
דף בית | אודות (יכולים להוסיף חזון, אני מאמין, צוות וכיו"ב) | שירותים ומוצרים | המלצות | בלוג/מאמרים | צור קשר
האפיון שלהם לא מורכב ומפתח/בונה אתרים טוב ידע להביא מנסיונו ולסגור פינה. עדיין, חייבים לבצע אפיון מסודר (ראו פירוט בתהליך).
באתרים מורכבים, שכוללים מערכות סליקה, הזמנות, ריבוי שירותים וכו' תהליך האפיון הופך להיות חיוני עוד יותר.
תדמיינו, מישהו יושב ומתכנן וויז להתנהלות באתר. התנהלות קלה, פשוטה ומובנת. מאפיינים טובים יודעים לצפות את התרחישים, את התנהגות המשתמש ויודעים להוביל אותו בדיוק לאן שתרצו שיגיע.
תהליך אפיון הוא לא פשוט וגם לא זול – אבל בלעדיו כל התשתיות לאתר תהינה רעועות.
תחשבו על בניית בית בלי יסודות חזקים ובטוחים בקרקע…אז כזה.
עיצוב
הכל מתחיל מהמפגש של המשתמש עם הנראות של האתר. חוויית look & feel שתעשה חשק להישאר ולחקור.
אסתטיקה זה דבר אחד, והיא מזמינה להישאר…אבל, יפה לא מספיק.
עיצוב מתייחס לכל כך הרבה היבטים:
לשפת המותג יש צבעוניות, פונטים, צורניות, לוגו, אלמנטים, סגנון תמונות.
מעצב אתרים טוב, ידע לקחת את מרכיבי הנראות של המותג ולייצר שפה שתעבור כחוט השני באתר ותדבר את המותג בכל עמוד ועמוד…ורק את המותג שלכם.
תזכרו, אתר אינטרנט הוא נכס שיווקי משמעותי, אך הוא רק אחד ממוצרי השיווק שלכם. להכניס לוגו לא משקף ולא מחזק את הזהות המותגית והחיבור של הלקוח עם המוצר שלכם.
כל מוצרי השיווק צריכים לשמר את אותם מרכיבים – צבעים, פונטים, גדלים, אייקונים, ליצירת זהות מותגית.
Web designer (מעצב אתרים) הוא הפונקציה שאתם מחפשים. כזה עם ידע ביצירת שפת מותג והנכחתה באתר. כזה שידע לקחת מרכיבים ולהתאימם באופן קוהרנטי ולחבר בין עמוד לעמוד.
יש הרבה בוני אתרים, שיודעים לבנות אתרים נאים. במיוחד אלו העובדים עם תבניות סגורות כמו וורדפרס ו-wix – אבל לא יוצרים שפת מותג באתר ומחר 'רהיטי דה בסט' יוכלו להשתמש בול באותו אתר, שהיה לפני רגע שייך ל'גבי רהיטים'.
מה זו שפת מותג?
אפילו באתר שלי תוכלו לראות – איך הלוגו על מרכיביו חוזר באתר. איך נעשה שימוש בצבע ובצורה כדי לבנות אייקונים וכו'. אף אחד אחר לא יוכל להשתמש באלה. הכל יזוהה איתי ומחר ילווה אותי במוצרי שיווק אחרים.
תוכן
עולם שלם ומהמם. לא רק מלים, גם תמונות ווידאו הם תוכן. אני אתייחס כרגע לטקסט כתוב. הרבה מאד אנשים חושבים שאם הם יודעים לכתוב יפה הם יכולים לכתוב את האתר שלהם. לפעמים זה נכון. ברוב הפעמים פחות.
כמו בוויזואלי, כך גם התוכן באתר צריך לשקף את ערכי המותג ולפנות לקהל באופן שהוא מצפה. באורך, ברוחב ובעומק הנדרש.
כתיבת אתר דורשת הבנה שיווקית, יכולת לחדד מסרים, לתמצת רעיון ולהגיש אותו כמו ממתק. לעורר עניין. שפה של מותג מחזקת את נוכחות ומיצובו ומקלה על יצירת הזדהות.
אז רגע לפני שאתם יושבים לכתוב את האתר שלכם, תשאלו את עצמכם, האם אתם יודעים ליצור voice & tone שידבר את המותג שלכם? ייצור עבורו זהות מיוחדת? יעורר עניין ויגרום לאנשים להישאר? האם יש בכם הבנה של עקרונות שיווק והנעה לפעולה? מכירים את מיקרוקופי?
אם התשובה למרבית השאלות כאן היא 'לא' – קחו כותבת תוכן (גם כותב הולך…). מישהי שתדע לשוחח עם המעצב ותבין שיווק ואסטרטגיות. מישהי שתדע לפצח בריף באופן מייטבי עבורכם ותבין היטב את התחום שלכם. כותבת מעולה תדע ליצור עבורכם שפה יחודית ולשקף את כל הערכים שלכם באופן נגיש ונעים ללקוחות הפוטנציאלים.
התוכן הוא המלך…ואם הוא לא יהיה ראוי, צפו נטישה.
ועוד לא אמרתי מילה על seo וקידום אורגני…
בנייה ופיתוח
היום קיימים כלים מהממים לבניית אתרים. מערכות ותבניות סגורות של wix ווורדפרס ואחרות (אישית מעדיפה וממליצה לעבוד עם וורדפרס). מדובר בכלים מעולים ונוחים.
מעצב טוב, שהוא גם בונה בוורדפרס יעשה לרוב, עבודה נפלאה באתרי תדמית ואתרי קניות אונליין ווקומרס) שהם לא מורכבים במיוחד. שווה לחפש אחד כזה (רמז, יש לי כמה כאלה במאגר) – שניים באדם אחד מייצר תהליך מדוייק יותר מהיר יותר ומקל על התקשורת. ככה אני אוהבת לעבוד ולכן אספתי סביבי אנשי מקצוע מעולים ויחד אנחנו יוצרים אתרים מדוייקים ויפיפיים.
באתרים מורכבים, הסיפור שונה לגמרי. יש צורך לקחת מפתח שיבנה אתר בקוד סגור, שיאפשר למערכות המורכבות שאופיינו בתחילת הדרך, לבצע את פעולתן בצורה מיטבית. כמובן אתרים כאלה הם יקרים ומורכבים ומשך הבנייה שלהם יכול להשתרע על פני חודשים רבים וארוכים. גם כאן שווה להכיר כמה חבר'ה טובים.
אז מה נסכם?
אפשר להפיק אתר לבד אם יש לכם ידע, זמן ואנרגיות.
לגבש צוותים טובים, להכין בריפים, לדבר עם כולם ואפילו לשבת ולכתוב.
אם תפעלו בהתאם לעקרונות שכתבתי כאן, יש סיכוי שגם יצא לכם מוצר מעולה.
אם בחרתם לעשות הכל לבד – להיות קבלנים של עצמכם – אני מאחלת לכם דרך צלחה ומקווה שתדעו לשאול את השאלות הנכונות ולהנחות בהוראות מדוייקות.
אם בא לכם, שמישהו ייקח מכם את כל הוואג'ראס הזה ויביא לכם תוצר מעולה – דברו איתי. אני ממש אוהבת את זה – לכתוב ולנהל את הפרוייקטים.
כל אחת והסטייה שלה…